Alla inlägg under augusti 2011

Av elaina - 30 augusti 2011 17:14

Hej bloggen!


Jag har haft en otroligt underbar helg med min Smurf ( nytt smeknamn för min underbara pojkvän  )    

Jag bjöd honom på kina mat i fredagskväll.

Det var jätte mysigt.

Sen till kvällen så kollade vi på tv,  tände lite ljus och åt lite godis.

Mys mys   

Och under natten så var det världens oväder, eller så var det natten mellan lördag och söndag, men ändå.

Det blixtrade jätte mycket och regnet öste ner!

I lördags gick vi på höst marknaden.

Jag och mattias köpte varsina tröjor med vargar på.

Jätte fina!

Jag kunde inte bestämma mig vad jag ville ha för motiv.

Det fanns lejon, tiger, leopard, örnar, panda, hästar och varg då.

Men det blev varg till sist   

Och så köpte jag två armband med små snäckor på och så köpte vi lite godis så klart.

Sen till kvällen så åkte vi till stan och satt i parken och lyssnade på musiken, Summer in the City.

Det var tydligen lite olika artister som var där men det var ju på en scen men vi satte oss i parken istället.

På söndag åkte vi till stan en sväng.

Vi gick in på New Yorker och jag fick sym på en tröja som det stod DAMN! på.

Jag fick en sån rolig idé att förslå att vi skulle köpa en varsin.

Och det gjorde vi   

Sen lite senare så hände det inte så mycket för han skulle åka hem på kvällen.     

Men vi har bestämt att jag åker till honom nu i helgen som kommer   

Och då är det han som vill bjuda mig på middag.

Vi hade tänkt att se smurfarna på bio på lördag..

Men det är tveksamt om vi ska gå på en flyguppvisning.

Men smurfarna försvinner ju inte från bio världen på ett tag så vi kan ju se den en annan gång   

Jag har sagt att jag önskar mig några smurfar i julklapp   

Dom är så sööööta!   


Imorgon blir det att träffa Diana på eftermiddagen på stan och fika   

Prata lite om vad som händer och sånt.


Det var allt just nu.

 Puss & Kram!

/ e


Av elaina - 24 augusti 2011 13:06

Hej bloggen..


Usch, dom här senaste veckorna har varit sjukt jobbiga..

Igår hade jag en rejäl ångest attack på gång men det bröt aldrig ut.

Jag var så himla rastlös i hela kroppen, hjärtat rusa iväg och jag visste inte vart jag skulle ta vägen.

Jag kunde knappt andas ordentligt.

Det kändes som att lungorna höll på att pressas ihop.

Allt har bara känts jobbigt och jag tappar humöret lätt och intresset för nåt jag håller på med just då.

Det är jätte jobbigt, verkligen.

Men jag ska iväg till gymmet med min kompis sen vid 17 typ.

Ska bli skönt faktiskt.

Att känna att man gör nåt bra för sig själv och kroppen och gör allt mer framsteg.

Så det längtar jag verkligen till!

Imorgon ska jag klippa mig, får se hur det blir.

Och på fredag är det tänkt att min pussgurka ska komma hit och vara här i helgen.

Vi har väl lite planer framför oss.


Det var allt just nu,


Kram

/e



Av elaina - 20 augusti 2011 15:08

Hej bloggen..


Idag har det varit en upp och ner dag också..

Men jag var ute och gick en stund idag, då kändes det lite bättre.

Det blev en promenad igår också.

Ett bra sätt att rensa tankarna.

Helt otroligt vad mycket tankar man kan ha i sitt huvud.

Man kan ju behöva få en liten paus ibland från allt och bara ägna sina tankar åt ingenting.

Andrum.

Sen, kan tankarna komma tillbaka igen vilket dom oftast gör.

Då får man hitta på fler trick att lura undan tankarna en stund också.

Det är inte så svårt när man väl har hittat sina knep.


Ikväll så händer det väl inte så där jätte mycket.

Kolla på film kanske.

Haha, dom senaste dagarna så har jag kollat på Legenden om Ugglornas rike :P

Den är faktiskt bra!

Men ikväll så blir det the fast and furious på 3:an.

Igår kväll så var det jag som stod för middagen :)

Det blev kyckling tacos.

Mamma och brorsan var.. nånstans, minns inte vart dom var.

Men iallfall.

Jag lyssnade på michael jackson, några av hans låtar under tiden.

Jag tog några kassett band från mamma som hon har spelat in en massa låtar på så fanns han med också.   :)

Maten blev god iallafall :)

Och så hittade jag ett band med europe, jag verkligen älskade dom när jag var liten :P

Och massa annat  :)


Det var väl allt just nu.


Kram

/e 



Av elaina - 18 augusti 2011 15:44


I flera dagar så har jag känt mig så ensam..

Som om allt skulle försvinna och jag är ensam kvar.

Idag så började en ny känsla och tanka dyka upp som är mycket bekant tråkigt nog.

Att jag måste och vill ändra på mig enligt mig själv.

Jag vet inte vart jag ska börja, för det håller aldrig sen iallafall.

Det är ju inte jag.

Men ändå, så finns det där och gnager.

Jag har väl som en slags ideal bild om hur jag ville att mitt liv skulle vara.

Tankarna lever sitt eget liv och är för starka och att kunna välja bort dom.

Att välja sina tankar går, men dessa har ett sånt järngrepp om min tankebana så alla bra tankar kan inte smita runt dom jobbiga.

Jag bröt bara ihop totalt en gång igår och idag igen..

Ångest attackerna har blivit allt tätare nu när det går så mycket upp och ner.

Ibland vill jag bara ge upp, men jag gör inte det.

Den där viljan och drivkraften sitter där bestämt nu.

Ingen och inget ska hindra mig från att leva mitt liv!

Det är mitt liv och jag bestämmer över det, thats it.

Och det är ju ändå i slutändan bara jag som kan leva det.


Det var allt nu..

kram/ e


P.S, jag kan inte vara mer lyckligare ändå.

Jag älskar dig Mattias   

Av elaina - 18 augusti 2011 09:02

God morgon..


Jag har varit lite dålig på att uppdatera bloggen.

Ursäkten är väl att jag har en liten jobbig period just nu.

Jag kan känna mig ledsen för typ ingenting och så.

Jag har haft så flera gånger förut och jag vet att det går över.

Men när det väl håller på, så känns det som att det aldrig kommer gå över.

Men ibland så håller jag på att lösa korsord, och det hjälper lite faktiskt.


Igår var jag på gymmet.

Det var skönt att komma iväg.

Det stod en kontrollant precis utanför gymrummet.

Som tur är så har jag alltid med mitt medlsemskort och biljett in i gymmet ifall att.

Sen var det bara att köra igång.

Det kändes bra under den tiden, men sen blev det jobbigt igen.

Men det går ju över.


Det var allt just nu..


Kram

/e

Av elaina - 3 augusti 2011 09:35

God morgon!


Gårdagen var så där..

Var lite deprimerad och väldigt trött.

Jag mådde lite bättre när jag åkte till gymmet och träna lite.

Men sen kändes det jobbigt igen.

Inte roligt när det går så upp och ner.

Natten var inte så bra heller.

Vaknade flera gånger.

Tainy låg bredvid  mig i sängen hela natten, men det var inte därför jag vaknade.

Vageln vid högra ögat börjar försvinna.

Men nu har jag fått en blåsa på tungan bara för det.

Dom gör ju jätte ont!

Och så hade jag ont i halsen igår så jag trodde  att jag började bli sjuk, men det gick över under dagen tack och lov!

Det var allt just nu..


Kram

/ e

Av elaina - 1 augusti 2011 10:14

Halloj..


Tänka sig, det är redan augusti.

Tiden går för fort.

Dom senaste dagarna har gått lite upp och ner men det har gått ganska bra ändå.

När jag vaknade tidigare imorse så märkte jag att jag har en vagel på gång på höger öga.

Det är förmodligen sen jag och mamma klippte katternas klor förrigår, jag fick nämligen en kloflisa rakt in i ögat.

Fråga inte hur det kom sig att den flög så men attans vad det sved.

Jag fick bort den iallafall och sköljde med vatten på ögat efteråt.

Det ser lite svullet och irriterat ut.

Ont gör det också :(

Det går nog över om några dagar.

Igår så städade jag faktiskt på mitt rum.

Tog väl typ 10-15  minuter eller så.

Fick bara en sån hyper energi så det gick verkligen undan!


Det var allt just nu..


Kram

/ e



Presentation


Dålig stund, bra stund.
Ja, så ser mina dagar ut för jämnan och därför skriver jag om min vardag, mina tankar, mina bra och dåliga dagar. Att leva med bipolär kan kännas riktigt för jävligt ibland, men det onda för alltid med sig nåt gott, eller hur?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Lämna nåt spår? :)

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards