Alla inlägg under maj 2011

Av elaina - 31 maj 2011 15:32

Jag veeet, jag bloggar så det räcker och blir över idag..

Men sån kan jag vara ibland   

Sitter här nu och tänker väldigt mycket fram till skolavslutningen..

Och sommarlovet.

Finns nog inte en enda kotte som inte  längtar, isåfall så är det nåt som inte stämmer.. nejdå, skoja bara.

Efter som att detta är mitt sista år, så kommer det vara extra känsligt.

Jag svär på att jag kommer vara den som bölar mest av alla elever iallafall.   

Så jag får vara beredd med papper (tänker stoppa ner lite i väskan    )

För att vara på den säkra sidan.

Nåväl, planer inför sommarlovet har väl gått ganska bra...

Har mest planerat med min pojkvän om hur vi ska göra eftersom att vi har ett distans förhållande, som är väldigt jobbigt så klart, meeeen vi kämpar på tills vi är mogna nog att flytta ihop och har jobb och så..

Än så länge så har jag planerat dom första två veckorna.

Blir som varannan vecka ungefär.

Jag är hos honom en vecka och han är hos mig i en vecka.

Har varit noga med att han kan vara här då City Festivalen ( här hemma i västerås )pågår i stan.

Den är ju bara en gång om året, den största iallafall, vår och höstmarknad finns ju men dom är inte alls lika stora längre.

Jag köpte en speciell tröja på festivalen förra året.

Sånt man får välja ett eget tryck på.

Något självklart för mig var    Mattias   Elaina

Vad annars liksom?    

Blev ju så att man gick förbi typ tre fyra gånger å bara; åh, ska jag verkligen köpa en? Men jag vill ju köpa den! Eller ska jag spara pengarna? Neej, jag vill ju köpa en!    Som värsta konflikten med sig själv.

Men jag köpte en, utan att jag inte ville släppa pengarna när jag skulle betala . 

Men så blev min älskling lite avundsjuk och ville också ha en.

Då sa jag redan förra året att; jaa men då får du se till att vara här nästa år.

Så nu har vi bestämt att när jag åker tillbaka till västerås efter en vecka hos honom, så följer han med mig och är hos mig i en vecka.

Smart va?

Istället för att hålla på att vänta i flera dagar eller veckor, det blir ju inte så roligt.

Jag ser verkligen framemot det   

Han är allt som jag har drömt om...   

jag älskar dig hjärtat..  

Och så har jag tjatat om att jag vill åka till Eskilstuna Zoo.

Så mysigt där, med alla djuren och lilla affären som man kan köpa nåt i som minne.

Men som tur är så är jag ju inte ensam om att vilja åka dit, så han inte blir tvär på mig för att jag tjatar så   

Och så har jag pratat om GrönaLund..

Men det kostar ändå lika mycket iallafall.

Inträde på E-tuna zoo kostar 170kr/per pers.

GrönaLund kostar det typ 90kr.

Men tänk då på att åk attraktionerna kostar och det är nog inte världens billigaste matställen där inne heller.

Och i E-tuna så behöver man inte betala för att se alla djuren eller åka kana om man nu känner för det   

Men det blir nog kanonbra.

Så den här sommaren kommer lätt bli den bästa i hela mitt liv!

Leva i nuet med den man älskar så otroligt mycket också..

Då mår man bra.


Då är nog detta mitt sista inlägg för idag iallfall,


kram

/ e, förälskad enda upp till öronen.



Av elaina - 31 maj 2011 12:48

     




Jag hade inte så mycket att göra så jag lägger upp lite bilder som jag har tagit :)


Sitter här med Pelle, som tycker att muspekaren är sååå intressant, :P

Han har varit ganska taskig mot Tainy idag, sprungit efter henne med världens fart och ska tassa till henne.

"PELLE, NU SLUTAR DU!!" säger jag.

Men han  bryr sig inte..

Ändå så lär han sig inte hur jobbigt det är för Tainy när Camelia jagar honom.

Hon är en tuff liten katt det där.

Pelle kan fräsa åt henne och han brukar skrika till när hon biter honom, men ändå så förstår han inte.

Så det kan vara full fart här hemma.

Men så är det ju med katter också :)

Men nu har han lugnat ner sig.

Han sitter i solen  på datorbordet och solar ryggen lite :)

Det är sååååå skönt. :) 

Av elaina - 31 maj 2011 09:11

Godmorgon...

Idag är det ingen bra idag..

Somnade inte förrän efter kl 1 inatt, vaknade flera gånger också.

Började må lite dåligt psykiskt och då kan jag få som nån slags överskotts energi. Förut var det nästan så varje gång jag skulle lägga mig. Jag kunde vara vaken fram till kl 2-4  och sen var det liksom dags att gå upp kl 7.

Vaknade med ett ryck före 8 imorse, medicinen!

Tar den alltid vid 8 varje morgon så jag vaknar runt den tiden, men ibland så kan det hända att jag vaknar några minuter senare.

Tänker mest på mini p-pillret..

Vill inte få nåra blödningar just nu.

Då blir bara humöret värre.

Så kolla jag på Vakna med The voice efter medicinen.

Jag tycker att det är roligt att kolla på det.

Ett skäl till att orka vakna ordentligt också..

En del gäster är ju så roliga också.

Och dom som arbetar där så klart.

Förstå vad roligt dom kan ha. :)

Men sen blev det jobbigt igen :(

Börjar bli så där smått irriterad också.

Inte så roligt..

Hoppas att det kommer kännas lite bättre senare.


Kram

/ e


Av elaina - 30 maj 2011 11:11

En ny dag idag också..

Vaknade i natt av att det ösregnade..

I flera nätter i rad, i veckor, har jag vaknat fera gånger även utan nån anledning alls..

Börjar bli ganska jobbigt nu..   

Men jag ska försöka hålla humöret uppe idag.

Får väl lägga mig och vila lite om det blir för mycket..

Lite inre ångest och så börjar komma tillbaka igen, men det kan vara för att jag är trött..

Kan må lite dåligt då.

Menmen..

Igår blev det kortspel med farfar   

Jätte roligt, fastän han vann alla gångerna   

Det blev kortspel med mälardalens slott, femman och finns i sjön.

Förstår inte hur gubben kan ha sån tur.

En listig en.

Vet inte vad som händer idag, får se hur det blir...


Jag har tänkt mycket på all denna bantning och vikthetsen.

Det blir som en enda fix idé till slut.

så ta hand om eran kropp!

Man måste inte använda en massa bantningsprodukter...

Motion och rättkost räcker.

Tänka på vad man stoppar i sig, äta en portion, ta litet mellanmål mellan frukost,lunch och middag, höjer förbränning vad jag har hört och så får man mer energi till att hålla igång under dagen.

Själv så utvecklade jag anorexi för några år sen men fick hjälp.

Alla dessa samtal, jag stängde bara av hörseln för jag palla inte lyssna på vad som är viktigt å bla bla bla....

Jag blev friskskriven efter nåt år eller så..

Men det enda jag tänkte: inte äta, inte äta.

Jag hade inga krafter kvar till slut och pulsen gick ner och jag fick inte vara med på idrotten.

Men sen så mådde jag bättre, men då kom den där depressionen och jag började tröst äta...

Godis varje dag..

Och från att inte ha ätit alls på jätte länge, och till att peta i sig en massa onödigt socker, så svällde jag upp en dag och vägde dubbelt så myclet som jag vägde när jag var sjuk, på bara ett halv år, ett år.

Det var väldigt jobbigt och jag mådde så dåligt..

Varför lyssnade jag inte?!

6-7 mål om dagen, motion.

Jag gjorde inte nåt av det..

Jag mådde bara sämre i min depression och det ena ledde till det andra så det blev akutpsyk besök och sen åka hem, mediciner efter mediciner (antidepressivt), men inget hjälpte, jag mådde bara sämre av det..

Tills jag fick en bra läkare på BUP..

Hon kom snabbt fram till vad jag hade och jag fick rätt mediciner..

Har ätit dom i typ 3 år

Men biverkningar var ju även b la viktuppgång, minskad - ökad aptit.

Förra året så bestämde jag mig för att: NEJ, nu får det vara nog, nu vill jag börja röra på mig för att även må bra, bli starkare, tänka klart och resten löser sig.

Centimeterna minskar, siffrorna på vågen minskar sakta men säkert.

Ordentligt men sakta tror jag att man får ut mest av, än slarvigt och fort.

Så länge det inte handlar om dödlig fettma och man inte har nåt annat alternativ än magsäcksoperation eller så, så är det ju klart att man väljer den operationen om rekomenderande bantningsprodukter inte hjälper, det är ju en helt annan sak.

Jag väger t ex mer än vad jag "borde" göra, eller normalvikt för min längd.

Visst jag kan fortfarande trycka ner mig, men jag ger mig inte.

Jag ska ta hand om min kropp på ett sunt och nyttigt sätt.

Det mår man nog bäst av..


Det var allt för mig just nu..


Kram/

e

Av elaina - 29 maj 2011 16:56

Hej igen..

Har varit hemma ett tag nu.

Cyklade till Rocklunda vid 13 för att träffa en kompis där och gå runt lite på marknaden..

Den har varit större innan dom börja bygga friskis, abb arena och swedbank park.

Men det var ändå helt okej :)

Åt langos och drack cola, gott gott :)

Så köpte jag (tradition) godis remmar i hallonsmak och tuttifrutti :)

Och en karamell napp :P

När jag var på väg bort från marknaden så träffade jag min mammas moster och kusin så vi stod och pratade ett tag :)

Och sen cykla jag hem.

Men herregud vad det blåste!

Höll ju på att tappa kontrollen nästan :P

Och idag så hittade jag ett jätte roligt kortspel på mitt rum.

Det har bara legat och dammat.

Det är typ som vilket kortspel som helst, men detta är med alla slott inom mälardalen.

Det finns tre kort av alla slott (man ska alltså få ihop en trio)

1a, 2b och 3c.

Satt och spelade själv :P

Ganska roligt.

Ska gå över till pappa sen idag igen.

Ska ta med mig kortspelet så får vi se hur det blir :)

Men det måste vara mellan 3-5 spelare så får se om vi får med farfar på det också :)


Än så länge känns det stabilt..

Men rätt som det är så kan det svänga på engång till nåt sämre.

Inte så kraftigt, men det känns iallafall.

Hela v.22 är jag ledig..

Blev klar med samhälle i onsdags :)

Och v.23 så är det typ ingenting heller.

Och v.24 är det bara onsdag att tänka på.

Obligatoriskdag, städa, rensa skåpen.. u name it.

Sen på torsdag så är det skolavslutning! :)

Ska bli så härligt att se mina betyg skriftligt på papper.

Matte: VG

Bild: VG

Samhälle: (min lärare har inte satt nåt betyg än men G lär det bli)   :)


kram

/ e

Av elaina - 29 maj 2011 10:02

   Gogmorgon.. typ ^^

Natten har varit helt okej....

Möblerade om på mitt rum igår.

Kände att det behövdes en förändring.

Det blev bra och gick ganska bra..

Ibland kan det hända att jag blir jätte sur, arg och ledsen på samma gång för nästan ingenting (så kan bipolära funka).

Men igår gick det kanonbra!   

Jag var över hos pappa igår också och hälsade på farmor och farfar, och det var bra med dom   

Ska gå dit idag igen, får ju passa på , jag träffar ju inte dom så ofta..

Men igår kväll så blev det lite jobbigt så Tainy hoppa upp till mig i min säng och sov hos mig hela natten   

Får se hur den här dagen blir, men det ska nog gå bra.

Skriver kanske senare idag..


kram

/ e


Av elaina - 28 maj 2011 11:30

God förmiddag.. typ.

So far, so good, får se vad som händer idag.

Sömnen har varit dålig igen.

Vaknade typ fem gånger... KUL! inte...

Som vanligt så fick jag vänta i evigheter tills duschem blev ledig -.-

Har en bror som tar onödigt lång tid på sig till att göra sig iordning.

Värre än mig.

Man vill ju helst duscha på morgonen, känner mig så ofräsch annars.

Då får jag väl ta att det tar sin tid, inte mycket att göra nåt åt det..

Menmen :)

Får se om jag går hem till pappa idag för att träffa farmor och farfar så får vi se vad vi hittar på..

Nu har det börjat regna också :P

Inte alltid så roligt men på ett sätt så är det skönt med regn, speciellt när man är pollen allergiker.

Kliar jätte mycket i ögonen så jag tror jag blir tokig när det väl håller på.

Och en annan sak är ju att gräs och så inte blir uttorkat.

Det var ju så himla varmt här förra året så gräset på baksidan blev nästan brunt.

Inte bra.

När det väl är sol ute och lagom varmt så har man ju lust att lägga sig på baksidan och sola lite..

Säg vad ni vill, men jag är löjligt livrädd för getingar!

Vågar knappt gå ut när det är varmt, när det regnar så är dom inte framme så mycket, men när det är uppehåll så flyger dom runt och är så himla närgångna..

Men någongång i sommar så ska jag sola, det lovar jag :P

Blir väldigt röd iofs, men det lägger sig sen :)

Bada måste man ju också göra :)


Kram

/ e

Av elaina - 27 maj 2011 21:35

  

Nu så här till kvällen så har jag bara tagit det lugnt..

Gick ganska bra med träningen idag.

Lugnt och skönt  :)

Är där vid den tiden då det inte är så mycket folk, typ kl 15 eller så.

Och när man går därifrån, då börjar det komma in folk så det är skönt när det inte är så många i gymmet.

Det var riktigt tur att jag ställde cykeln under tak för det hade visst ösregnat :P När jag kom hem så åt jag lite och la mig på sängen.. Så hoppa Tainy upp och var lite kelsjuk av sig. Passade på att ta lite bilder på henne.. :)  Snart är det läggdags, får se om det finns nåt att glo på tv :) 

Godnatt och sovgott 

/ elainaviktoria


 

Presentation


Dålig stund, bra stund.
Ja, så ser mina dagar ut för jämnan och därför skriver jag om min vardag, mina tankar, mina bra och dåliga dagar. Att leva med bipolär kan kännas riktigt för jävligt ibland, men det onda för alltid med sig nåt gott, eller hur?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Lämna nåt spår? :)

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<<
Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards