Direktlänk till inlägg 31 maj 2011

blogginlägg3 för idag

Av elaina - 31 maj 2011 15:32

Jag veeet, jag bloggar så det räcker och blir över idag..

Men sån kan jag vara ibland   

Sitter här nu och tänker väldigt mycket fram till skolavslutningen..

Och sommarlovet.

Finns nog inte en enda kotte som inte  längtar, isåfall så är det nåt som inte stämmer.. nejdå, skoja bara.

Efter som att detta är mitt sista år, så kommer det vara extra känsligt.

Jag svär på att jag kommer vara den som bölar mest av alla elever iallafall.   

Så jag får vara beredd med papper (tänker stoppa ner lite i väskan    )

För att vara på den säkra sidan.

Nåväl, planer inför sommarlovet har väl gått ganska bra...

Har mest planerat med min pojkvän om hur vi ska göra eftersom att vi har ett distans förhållande, som är väldigt jobbigt så klart, meeeen vi kämpar på tills vi är mogna nog att flytta ihop och har jobb och så..

Än så länge så har jag planerat dom första två veckorna.

Blir som varannan vecka ungefär.

Jag är hos honom en vecka och han är hos mig i en vecka.

Har varit noga med att han kan vara här då City Festivalen ( här hemma i västerås )pågår i stan.

Den är ju bara en gång om året, den största iallafall, vår och höstmarknad finns ju men dom är inte alls lika stora längre.

Jag köpte en speciell tröja på festivalen förra året.

Sånt man får välja ett eget tryck på.

Något självklart för mig var    Mattias   Elaina

Vad annars liksom?    

Blev ju så att man gick förbi typ tre fyra gånger å bara; åh, ska jag verkligen köpa en? Men jag vill ju köpa den! Eller ska jag spara pengarna? Neej, jag vill ju köpa en!    Som värsta konflikten med sig själv.

Men jag köpte en, utan att jag inte ville släppa pengarna när jag skulle betala . 

Men så blev min älskling lite avundsjuk och ville också ha en.

Då sa jag redan förra året att; jaa men då får du se till att vara här nästa år.

Så nu har vi bestämt att när jag åker tillbaka till västerås efter en vecka hos honom, så följer han med mig och är hos mig i en vecka.

Smart va?

Istället för att hålla på att vänta i flera dagar eller veckor, det blir ju inte så roligt.

Jag ser verkligen framemot det   

Han är allt som jag har drömt om...   

jag älskar dig hjärtat..  

Och så har jag tjatat om att jag vill åka till Eskilstuna Zoo.

Så mysigt där, med alla djuren och lilla affären som man kan köpa nåt i som minne.

Men som tur är så är jag ju inte ensam om att vilja åka dit, så han inte blir tvär på mig för att jag tjatar så   

Och så har jag pratat om GrönaLund..

Men det kostar ändå lika mycket iallafall.

Inträde på E-tuna zoo kostar 170kr/per pers.

GrönaLund kostar det typ 90kr.

Men tänk då på att åk attraktionerna kostar och det är nog inte världens billigaste matställen där inne heller.

Och i E-tuna så behöver man inte betala för att se alla djuren eller åka kana om man nu känner för det   

Men det blir nog kanonbra.

Så den här sommaren kommer lätt bli den bästa i hela mitt liv!

Leva i nuet med den man älskar så otroligt mycket också..

Då mår man bra.


Då är nog detta mitt sista inlägg för idag iallfall,


kram

/ e, förälskad enda upp till öronen.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 26 januari 2014 21:34

  Oftast så sitter ju jag och grubblar på kvällarna innan jag somnar. Jag tänker hur dagen har varit: vad jag har känt och vad som har hänt. Idag har det varit en halvdan dag. Deprimerad vissa stunder, tjurig, trött, glad, lycklig och reserve...

Av elaina - 25 januari 2014 14:38

    Att en sån liten skit sak kan bli så stort. En pytte liten sak som utvecklar katastroftankar som leder till känsloexplosion som i sin tur leder till tvivel vilket oftast KAN bero på en egen misstolkning då man REAGERAR först och TÄNKER sen....

Av elaina - 23 januari 2014 17:01

  Jag ska inte ta ut allt i förväg, men så som det sett ut dom senaste veckorna så finns det inget annat än att ladda upp med ideér inför kvällen. Den jobbigaste tiden på dygnet då allt kommer på en och samma gång. Depressionen knackar på och v...

Av elaina - 23 januari 2014 11:51

Att sträva efter bekfräftelse, empati och förväntningar kanske inte alltid är så där jätte bra. Till slut sitter man där i ett hörn och försöker ge sig själv bekräftelse, empati och förväntningar. Att leva sitt liv där ingen ser på, ingen hör ell...

Av elaina - 22 januari 2014 23:44

Jaa... Precis som vanligt. Lite mer allvarligare och säkert vanliga tankar i vuxen ålder. Hur kommer livet se ut om några år? Kommer jag vara som vanligt? Kommer livet alltid vara som vanligt? Samma gamla rutiner? Samma gamla sega kvällar...

Presentation


Dålig stund, bra stund.
Ja, så ser mina dagar ut för jämnan och därför skriver jag om min vardag, mina tankar, mina bra och dåliga dagar. Att leva med bipolär kan kännas riktigt för jävligt ibland, men det onda för alltid med sig nåt gott, eller hur?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Lämna nåt spår? :)

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<<
Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards